zaterdag 2 februari 2013

Te Gast: Moniek van Internethippies

Miss Fabuleus krijgt al eens graag wat volk over de vloer, want dat is gezellig en zo leer je ook eens iets nieuws kennen. Vandaag leer je internethippie  Moniek Zuidema  beter kennen. Zij werkt als freelance online community manager en is één van de oprichtsters van het blog internethippies.nl.  Ontdek hoe het is om bijna 24/7 online op zoek te zijn naar nieuwe online trends, interessant nieuws, mooie foto's en ontroerende video’s. Moniek deelt al het leuks dat ze deze week tegenkwam. Het resultaat? Volop inspiratie. 


Maandag: geen doping  
Er is één woord waarmee ik mijn gemiddelde werkweek kan samenvatten: druk. En terwijl ik dit woord nu zwart op wit op mijn beeldscherm zie staan, bedenk ik me dat het misschien wel mijn hele persoonlijkheid samenvat. Natuurlijk snak ook ik naar een werkweek waarin ik mijn mailbox eens rustig uit kan puilen, of waarin ik tijd heb om mijn computer op te schonen. Kopje thee erbij, rustig muziekje aan... Ik zie het al helemaal voor me. 

Toch houd ik van het drukke, snelle bestaan van nu. Ik houd ervan dat ik, terwijl ik op weg ben naar Rotterdam, al wat mailtjes kan beantwoorden. Ik houd van de instant-inspiratie die ik van Pinterest kan plukken als ik me verveel in de bus. En ik houd van een agenda vol to do's: social media-plannen schrijven, content zoeken, online trends in de gaten houden, bezoekcijfers en klikgedrag analyseren... Ik heb één geheim middel (geen doping, maak je geen zorgen) om dit drukke bestaan vol te houden:
Evernote. Evernote is een fijne applicatie waarmee je snel en georganiseerd al je taken, content, notities en foto's kunt bewaren. 



Dinstagram
Op dinsdag ben ik altijd te vinden in het mooie, groene Doorn. Het is even reizen naar mijn opdrachtgever, Hogeschool TMO, maar dan heb je ook wat. Op instagram vind je veel van mijn Doornse pareltjes (en meer, zoals de rode enkellaarsjes waar ik laatst verliefd op ben geworden).










































Woensdag: video van de dag
Mijn 'vrije' dag. Dus: eindelijk weer eens tijd om mijn reader te legen. Vandaag kwam ik deze video tegen, die je in nog geen twee minuten uitlegt hoe de katoenindustrie werkt en wat daarvan de gevolgen zijn voor het milieu. Een video die ik mooi kan gebruiken voor mijn werk bij TMO Hogeschool voor modemanagement.  Maar ik denk dat iedereen die geïnteresseerd is in mode én onze aarde, deze heldere beelden mét fijn muziekje wel kan waarderen. Enjoy! 





Donderdag: een piepkleine (!) peptalk
De video van vandaag is die van Kid President. Een peptalk om iedere dag mee te beginnen. Ik onthoud vooral deze wijze woorden van de kleine man: "If life is a game, let's be on the same team."




Vrijdag: een verlossend antwoord
Vandaag vond ik een antwoord op één van de grote vragen des levens. Wij vrouwen hoeven niet meer wakker te liggen, raar te kijken, te googelen of lange discussies aan te gaan: in deze video van ASAP Science wordt nu eindelijk eens heel simpel uitgelegd waarom mannen toch in vredesnaam tepels hebben. Het antwoord zal niet bij iedereen goed in de smaak vallen: mannen zijn namelijk ook geboren als vrouw. Op naar de volgende discussies ;). 




Ontdek de blog van de Internethippies via www.internethippies.nl, of volg ze via facebook en twitter.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten